Sunday, October 2, 2011

Loeng 4: Sotsiaalsed võrgustikud - Discogs


Tänapäevaseks veeb arenenud nii kaugelt, ja sotsiallvõrgustikud arenevad ka väga kiiresti ja muutuvad paindlikumaks. Praegu, sotsiaalvõrgustikud integreerivad erinevates kohas, ja ühes nendes tahan kirjutada. Selle nädala teemaks valisin ülevaadata ja kirjutada muusikavõrgustikust, ja see on Discogs. Minu arvates see on üks populaarsemad võrgustikud muusikast.




Nagu igal normaalses sotsiaalvõrgustikus, kõik funktsionaalsed võimalused alustavad töötama ainult pärast registreerimiseks. On vajalik täita vormid ja pärast aktsepteerimist ja kinnitusest, juba kasutajana isik võib alusatda kasutada võrku. Ja muidugi muusika-võrgustikus on ka omadused, nt - ei ole sellisi funktsionaalsuse nagu suhted inimestega (ei saa panna teise inimesi nagu sõbranna jne).




Discogs on võimalik ka kasutada ilma registreerimiseks, see on väga hea entsüklopeedia muusika kohta, on võimalik leida laul ja vaada kes on laulja, või leida laulja ja vaadata millised veel albumid on. Veel üks väga kasulik võimalus Discogsi kasutamiseks- on kaanepilte (covers) leidmine.

Identiteet:
Võrku kasutamine kasutaja alustab kontos (profile) on võimailik alla laadida oma foto, kirjutada oma muusika eelised, lemmik albumid, lauljad jne. Kõik see aitab teises etappis, kus inimene hakkab otsima uued muusikad, või leida inimesi sama huvitusega.

Näiteks kui inimene otsib artisti M83 - link. Siis ta võib vaadta selle artisti lehte, kus on kõik informatsioon selle artisti kohta (kõikvõimalik informatsioon) albumid, kontserdit, remixid, seal on ka võimalik kohe osta lemmik album, kirjutada selle kohta, või lihtsalt panna lemmik album wishlistis.



Discogs on väaga suur võrgustik, ja portaal on võimalik jagata 5 suurem osad, kõik ned on nähtud vebilehes:
  • Discover - Funtsionaalsus mis võimaldab inimestele otsida uus albumid, lemmik lauljad, või lihtalt laulu. See funktsionaalsus hakkab töötama täies jõuga (in full force), ainult pärast registreerimiseks, sest pärast see, süsteem võib aidata leida sarnased laulud, või teatama kui uus laul käib võrgustikus.
  • Contribute - järgmine funktsionaalsus, on põhiliseks web 2.0 omadus. Nagu wikipedia, discogs võimaldab kasutajal võimalus lisada uued laulud ja albumid. Selleks, et süsteem olla ajakohastatud ja maksimaalselt täis.
  • Buy & Sell - Funtsionaalsus mis võimalik enam-vähem võrrelda ebay, või amazon. See on hea muusika-pood, kus kasutajal on võimalik osta uus albumid (laulud). See on ka väga hea võimalus müüa oma tööd, teenida raha.
  • Track - Discogis on võimalik ka teha nagu "wishlist" või teise sõnaga kast, kus inimene võib panna kõi muusikat mis talle meeldib, või mida ta tahab osta. See on väga kasulik kasutada nagu (bookmarks), selleks et ei unustada mida osta, mis on vaga oluline :). Või teine, see kui sõbrad vaatavad mis sinu wishlistis on ja vüivad teha sulle kingitusi.
  • Communities, viimane ja kõige huvitavam vestluse funktsioon. Seal on vüimalik osaleda erinevates huvi-gruppides, selleks et suhelda sellel ringis omavahel hvitavades teemas, ja mudigi need rühmad osalevad selles, et nad kontrollivad oma lemmik artistid ja lisavad uuendused. On ka võimalus teha uus oma rühm, ja koguda oma sõbrad.

Lõppuks, How the World Uses Social Networks